Principiile Zeppelin Schule

 

Principiile Zeppelin Schule, inspirate din filosofia lui Kurt Hahn, formează un concept educațional bazat pe respect, decență și sens moral. Acest concept a avut o influență semnificativă în multe dintre instituțiile prestigioase de educație din întreaga lume. Zeppelin Schule a adaptat filosofia acestuia contextului cultural și social din România.

1. Principiul auto-descoperirii

Copiii își descoperă abilitățile, valorile, pasiunile și responsabilitățile în situații provocatoare și neașteptate. Acest proces se face prin implicarea emoțiilor și oferirea sprijinului necesar. Rezolvarea sarcinilor de către copii presupune perseverență, adaptare, măiestrie, imaginație, autodisciplină și reușită efectivă.

2. Idei originale

Procesul de învățare în Zeppelin Schule încurajează curiozitatea naturală a copiilor, prin crearea unor situații de învățare care oferă ceva important la care să se gândească, timp pentru a experimenta și pentru a înțelege ce observă.

3. Responsabilitatea pentru învățare

Învățarea este un proces de descoperire personală, dar și o activitate socială. Procesul de învățare are loc și la nivel personal, dar și în grup. Copiii vor fi responsabili și conștienți de acest proces de învățare, devenind autonomi.

4. Empatie și grijă

Învățarea este mai eficientă într-un mediu în care profesorii și elevii se respectă reciproc, unde ideile și persoanele sunt apreciate. De aceea, clasele sunt formate din grupuri mici, cu un adult care îi însoțește. Copiii mari îi sfătuiesc pe cei mici și toată lumea se simte în siguranță din punct de vedere emoțional și fizic.

5. Succes și eșec

Copiii vor avea succes dacă își întăresc încrederea în sine și capacitatea de a-și asuma riscuri și de a înfrunta dificultățile. Copiii își cizelează capacitatea de a învăța din eșecuri, de a persevera când se confruntă cu o situație dificilă și de a transforma punctele slabe în oportunități.

6. Excelență

Se încurajează descoperirea drumului personal al fiecărui copil, prin expunere la diferite experiențe, informații și provocări, prin sprijinire și valorizare de către adulți și colegi.

7. Dezvoltare echilibrată

Pe parcursurilor ciclurilor școlare, se pune accent pe o componentă a domeniilor umaniste: clasele 0-IV sunt orientate spre dezvoltarea socială și limbi străine, ciclul gimnazial pune accentul pe zona științelor (matematică, fizică, tehnologie, astronomie, chimie), cu o consolidare pe zona de limbi străine. Acest proces urmărește dezvoltarea naturală a copilului și caracteristicile psihologice specifice fiecărei categorii de vârstă.

8. Colaborare și competiție

Dezvoltarea individuală și de grup se îmbină astfel încât valoarea prieteniei, încrederea și acțiunea de grup să fie evidente. Copiii concurează cu ei înșiși, nu cu colegii, pentru a-și depăși propriile standarde de excelență.

9. Lumea naturală

Dezvoltarea respectului pentru natură dezvoltă un spirit puternic și ajută la interiorizarea principiului cauză-efect, valabil la mai multe niveluri ale vieții. Copiii învață să fie responsabili față de natură și devin slujitori ai acesteia, precum și ambasadori pentru generațiile următoare.