previous arrow
next arrow
Slider

Misiune, viziune și valori

 

Viziune

Pregătim copii pentru ziua de mâine – autonomi, încrezători, creativi și inovativi, cu stimă de sine și valori morale pe care le pun în slujba comunității din care fac parte.

Misiune

Misiunea noastră este aceea de a crea un spațiu în care educația înseamnă a-l îndruma pe copil către autonomie, respect și stimă de sine, unde răspunsurile se caută, nu se primesc de-a gata, unde nu se memorează și nu se reproduce.

Școala în care copiii nu învață doar să scrie și să citească în limba germană, ci cea în care își vor crea un set de valori morale.

În școala noastră le va fi încurajată creativitatea percepută ca abilitate de a identifica soluții și inovația, în sensul de capacitate de a le pune în practică.

Școala în care potențialul fiecărui copil este descoperit și cultivat, devenind din talent și pasiune viitor profesional.

Școala care te învață să înveți, te ajută să înțelegi lumea și schimbarile prin care copiii vor trece ca generatie care va implini sarcina de a da răspunsuri la întrebările prezentului și de a defini viitorul.

Valori ale echipei

Profesionalism – ca dascăli, suntem interesați de perfecționare continuă, realizăm un mediu stimulativ de învăţare, urmărim atingerea calității, suntem orientați spre soluții, motivați față de meserie și oferim pasiune și căldură pentru elevii noștri.

Responsabilitate – ne asumăm cu perseverență atât drepturile, cât și obligațiile ce reies din calitatea noastră de membru al comunității școlare;

Implicare personală – suntem membri activi ai echipei, fiecare contând pentru reușita demersului educațional.

Parteneriat – susţinem, motivăm şi apreciem munca şi rezultatele tuturor; elevii și părinții ne sunt parteneri în procesul de educație; înțelegem relația școală – familie ca un parteneriat în care scopul este reușita copiilor; un parteneriat bazat pe încrederea în principiile, valorile promovate, dar și încrederea în echipa noastra.

Toleranță – acceptăm conștient diferențele individuale și de grup și acordăm șanse egale pentru toți;

Curaj – suntem perseverenți și hotărâți, nefiindu-ne teamă de dificultăți sau de volumul mare de muncă; solicităm sprijin în momentele dificile;

Respect – față de sine, pentru ceilalți, pentru valorile comunității din care facem parte.

Libertatea de cunoaștere, gândire și exprimare – putem cunoaște ce dorim, gândi ceea ce vrem și exprima ceea ce gândim, ținând cont de normele bunei cuviințe

 

 

Autorizare Zeppelin Schule

Iată ciclurile școlare Zeppelin Schule autorizate:

  • Grădiniță
  • Ciclul primar
  • Ciclul Gimnazial
  • Afterschool

CuvÂnt de Început

Proiectul deschiderii școlii a apărut ca necesitate constatată din rolul de părinte, care conștientizează odată cu primii pași ai copilului în școală că viitorul este mai aproape decât credea, că acel viitor va fi o provocare pentru copiii noștri, care sunt cei chemați să găsească soluții la problemele lumii de mâine, iar singurul sprijin este școala, care încă nu a reușit să facă saltul către acest timp.

Motivația demersului a fost credința că educația încă înseamnă ceva, fundamental. Important este să putem să ne călăuzim copiii pe un drum pe care să poată să exceleze, să pornească fiecare zi ca adult cu dorința de a inova, cu neliniștea pe care pasiunea transpusă în muncă ăți poate da senzația că o săptămână este o oră și că nici o zi din viață nu a fost irosită.

Zeppelin Schule este locul în care copiii se vor pregăti pentru meserii care valorizează inovația și flexibilitatea; ei vor fi liderii societății care acum intră într-o nouă etapă de prefaceri.

O astfel de școală se poate realiza întemeindu-se pe premise ce pornesc de la principiul enunțat de Sir Ken Robinson în prefața cărții sale, O lume ieșită din minți: Nu vom reuși să navigăm prin mediul complex al viitorului dacă o să privim mereu într-o oglindă retrovizoare. Ar fi o nebunie să facem așa ceva.

 

Fondator – Carmina Ciuche a urmat cursurile Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu. După absolvire a urmat programul masteral la aceeași universitate cu specializare în urbanism și antropologia spațiului urban. A urmat specializări în Israel, la Galilee College din Haifa și în Olanda, la Erasmus University din Rotterdam. A activat atât ca arhitect în propriul studio de arhitectură, cât și în trei ministere care au avut ca domeniu de activitate planificarea urbană și teritorială.

DESPRE NOI

Zeppelin Schule este un proiect educațional inițiat în anul 2012 de către Fundația Unum. Acesta a apărut ca o alternativă viabilă la învățământul de stat.

Astfel, conform înregistrării din Registrul special al ARACIP studiile efectuate de elevii școlii noastre sunt recunoscute ca atare, iar în această instituție limba germană este predată ca limbă maternă.

Trăsătura cea mai importanta a Zeppelin Schule este centrarea procesului educațional pe dezvoltarea personală a elevului, susținută de programe educaționale și artistice specifice fiecărei vârste.

Spațiul şi procesul educaţional, fiind într-o relație de interdependență, conferă elevilor școlii Zeppelin un mix între confortul fizic și cel emoțional. În amenajarea spațiilor interioare cuvântul cheie a fost armonia detaliilor. Curtea exterioră, prin dimensiunile ei generoase, permite desfășurarea activităților sportive și artistice. O altă trăsătură care individualizează școala este programa performantă în limba germană, care, dublată fiind de o programă în limba română, creează un cadru ideal pentru dezvoltarea armonioasă a elevilor.

Școala Zeppelin, prin programele ei personalizate, își conduce copii într-o călătorie inter-disciplinară spre auto-descoperirea potentialului creativ, știintific sau sportiv, orientând dezvoltarea elevilor în acea direcție.

 

METODĂ

Predarea în cadrul Zeppelin Schule se face după un mix just proporționat între curriculum-ul românesc pentru școlile cu predare în limba maternă și cel foarte performant din landul Baden-Württemberg. Manualele și caietele de lucru sunt astfel concepute încât clasele I și a II-a, apoi a III-a și a IV-a, să se poată desfășura simultan, încurajând astfel lucrul în grupuri cu activități practice și dinamice în care jocul are sens fiindcă acesta înseamnă în primul rând descoperire. Predarea se face în module succesive care duc la acumulări de substanță, iar tema principală a săptămânii este reluată în toate materiile care se predau. Orele impuse de curriculum vor fi completate de activități ce vor accentua relaționarea temelor din domenii diferite și din spații diferite întru înțelegerea demersului care a dus la descoperiri și progres, iar în final la evoluția Umanității.

Avem în permanență în școală vorbitori nativi de limba germană întrucât suntem înscriși într-un program de internship prin care vin odată la șase luni din Germania viitori profesori și educatori specializați în predarea limbii germane pentru străini.

Un alt atuu important al școlii și grădiniței este activitatea sportivă. Fiecare zi de şcoală începe cu o jumătate de oră de sport. Pe lângă această repriză, sportul este prezent de două ori pe săptămână în timpul programului școlar, miercurea și vinerea. Aceasta contribuie la dezvoltarea și menținerea formei fizice a copiilor cât și la starea lor de sănătate prin programul susținut de exerciții și mișcare.

 

Nevoile copilului – piesa centrală

Zeppelin – o școală în care nevoile copilului sunt piesa centrală, o școală deschisă spre comunicare, ascultare și educație croită pe iscusința și priceperea fiecăruia.
O școală în care interacțiunea între copil și dascăl este una de îndrumare, consiliere și descoperirea talentului fiecăruia.
O școală în care copilul se simte copil, în care este bucuros să-și întâlnească în fiecare zi prietenii: educatorii, colegii, camarazii întru învățătură…citeste mai mult

Antonio Stoean

Parinte elev clasa a V-a B

Conceptul de Școala Prietenoasă

Zeppelin Schule ne-a invitat la o prezentare. Și, dincolo de faptul că ne-a plăcut prezentarea, ne-au plăcut ceilalti părinți! Ni s-au parut că urmăresc același lucru ca noi: fericirea copilului lor. Noi credem că se poate învăța să înoți începând de la apă mică și nu aruncând copilul direct în vâltoare, că s-o descurca el cumva! 🙂 Școala asta începe cu apa mică! Cred că prin aceste câteva rânduri …citeste mai mult

Vlad Massaci

Parinte elev clasa a VII-a C

Necesitatea unui alt tip de școală în peisajul românesc – Interviu Radio France International

Dincolo de știrile care anunța dezastrul din educație în urma subfinanțării din România, există și instituții unde copii primesc toată atenția. Dacă în urmă cu 5 ani, școlile particulare din România strângeau aproape 50 de mii de elevi, la sfârșitul lui 2013 numărul lor s-a dublat…

Carmina Ciuche

Director Zeppelin Schule

Educație à la carte – Articol de Petre Guran din Dilemma Veche

În regimul comunist, expresia totalitară a hranei era cantina, cea a îmbrăcăminții era uniforma proletară. Restaurantul în care să poți comanda după poftă și vestimentația personalizată erau socotite deviații burgheze. Revoluția din ’89 a dat liber la individualizare, dar nu discut aici valoarea estetică sau culturală a acestei individualizări. juridice…

Petre Guran

Dilemma Veche